Hezbollah blasts Nilesat’s decision to suspend airing Al-Manar network

TEHRAN (Tasnim) – Lebanon’s Hezbollah resistance movement strongly condemned the latest decision by the Egyptian satellite service provider, Nilesat, to stop airing its news channel, Al-Manar.

Hezbollah decried the decision in a statement issued on Wednesday, according to al-Ahed news website.

The movement said the decision is a blatant violation of the freedom of opinion and expression as well as an attempt to “silence the voice of resistance”.

Hezbollah also stressed that such unjust measures will not succeed in silencing the voice of the pro-resistance media outlets in Lebanon and Palestine.

The movement called on the company to reverse its decision immediately and urged the Egyptian authorities to exert pressure on the satellite operator to restore Al-Manar, Press TV reported.

The statement added that the Egyptians know before others that such actions serve the Israeli goals and demands.

On Tuesday, Nilesat stopped airing Al-Manar following similar moves targeting Lebanon by Saudi Arabia and its allies, alleging that the TV channel had “violated the contract by broadcasting shows that provoke sectarian strife and sedition.”

Saudi-based satellite provider Arabsat had stopped broadcasting Al-Manar in December 2015, a month after it took Al Mayadeen TV, another Lebanon-based channel, off air.

Saudi Arabia has been adopting a raft of measures against Lebanon in reaction to the latter’s refusal to side with Riyadh against Iran.

By Tasnim News Agency