Iranian channels targeted 66 times in 3 years: IRIB

Head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting Ezzatollah Zarghami

The head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) says Iranian channels have been taken off air from 27 satellites 66 times over the past three years by those claiming to be the advocates of freedom of speech.

Ezzatollah Zarghami made the remarks in an interview with Iran’s Young Journalists’ Club (YJC) on Thursday.

Zarghami noted that in addition to this, the channels have been repeatedly blocked or distorted through jamming of their transponders.

“This is while the Islamic Republic of Iran has been falsely accused of jamming [foreign radio and TV broadcasts] and sometimes it is claimed that the source [of the jamming] is outside Iran,” he stated.

The head of the IRIB said that in the modern world the free flow of information and enlightenment by independent media cannot be blocked.

He noted that the move against the Iranian channels by those who claim to be the advocates of freedom of speech and free flow of information comes as thousands of TV and satellite channels are currently broadcasting their programs onto the Iranian territory.

Iranian channels have come under an unprecedented wave of attacks by European governments and satellite companies since January 2012.

They have been taken off the air in several Western countries, including Britain, France, Germany and Spain.

European companies say they are abiding by the US-engineered sanctions against Iran. However, Michael Mann, the EU foreign policy chief’s spokesman, has told Press TV that sanctions do not apply to media.

In June, in another illegal act against Iranian alternative channels, Intelsat said that it will no longer provide services to Iranian channels, including Press TV.

Press TV later learned that the Office of Foreign Assets Control (OFAC) — an agency of the US Treasury Department — was behind the pressure on Intelsat.

Media activists call the attacks on Iranian channels a campaign against free speech launched by the same European governments that preach freedom of expression.

By Press TV

 

The Iran Project is not responsible for the content of quoted articles.