Iran court removes ban on reformist Shargh newspaper

Mehdi RahmanianThe jury of Iran’s press court has removed ban on the Iranian daily, Sharq, and found its manager Mehdi Rahmanian not guilty of publishing false material.

Following its session on December 23, the jury of the Iranian press court also acquited Sharq newspaper of the allegation of insulting Iranian forces who fought during the eight-year of imposed war by Iraq against Iran.

Iran’s supervisory board for the media voted on September 26 to close the Sharq newspaper for publishing a cartoon thought to be insulting
the forces of imposed war. Rahmanian was also arrested and sent to Evin Prison.

Rahmanian said in an interview with Mehr News Agency that the newspaper would be published in near future.